Hur du håller din personal motiverad under lågkonjunkturen

Jag känner alltid att alla tuffa tider i affärsverksamheten kommer att vända och snart kommer verksamheten att blomstra. När det sker måste jag arbeta hårdare och lära mig hur jag ska hjälpa min personal. Jag minns tillbaka till börskraschen 2008. Jag såg hur min personal, som arbetar med tryckare, etikettförpackare och till och med kundtjänstpersonal, gick igenom samma typ av Motorola-liknande ”fartgupp” i morse.

När ficklampan slocknade starkare än solen, kröp min personal in under ett paraply och gömde sig för att det blev så kallt. Tack och lov kunde jag få tillbaka dem under ett lämpligt skrivbord!

Det kommer inte att finnas människor som är så lyckligt lottade. Kanske kommer de inte att sova lika bra i dag. Min personal är antingen för trött och kanske klagar på att sova, eller så kan ingen hålla dem sysselsatta på grund av depressionen och arbetsbördan.

Mitt jobb blir också svårare eftersom jag inte vet när recessionen börjar.

När det verkar vara nästan omöjligt att hålla igång jobbet kan det naturligtvis bli ett verkligt problem!

Din personal kommer inte bara att behöva stå ut med problem som stigande energiräkningar, högre och stigande kostnader för att tillhandahålla tjänster, utan många av mina medarbetare är också kalla, frustrerade och tar emot mycket personlig kritik. Denna feedback skapar också problem för mig eftersom den orsakar mer stress för min personal.

Jag hoppas att ni tänker på detta, det kan vara något ni behöver tänka på.

Ledningen och personalen måste samarbeta. Jag känner att många av mina medarbetare ifrågasätter vad jag gör i mitt arbete, även om jag gör mitt arbete mycket bra. Jag har faktiskt gjort mindre arbete än min personal.

Om du ibland känner dig så förankrad i ditt arbete att du inte har lust att arbeta kan du omedvetet lägga till saker på din tallrik utan att säga något.

Detta visar på en mycket högre nivå av frustration och trötthet och kommer att öka din stress.

Förra året när vi hade en datorkrasch fick jag tillbringa helgen med att försöka laga den. Den tekniska supporten verkade inte vara rolig eller delaktig i återhämtningen. De gjorde inte heller särskilt roligt åt mina saker medan jag reparerade dem.

Som ni säkert förstår började min säkerhet att sjunka. Jag kände mig inte tillåten att hjälpa till eller uppmuntra personalen.

Tack och lov tillät min chef mig äntligen att prata med min personal, både den tekniska supporten och försäljningsadministratören. De utarbetade en strategi som skulle hjälpa mig att komma igång och återhämta mig och sedan utnyttja ledigheten mellan jobben på bästa sätt. I början ville jag bara riva ner väggar!) I åtminstone en av dem insåg jag att det inte var högprioriterat.

I slutet av eftermiddagen kände jag att jag nu fick ta kontroll över laget, vilket också oroade mig mycket.

Lärdomen för dig är att du ska erkänna din personal och ge dem uppmuntran. Om du har haft specifika problem med personalen som har orsakat dig mycket personlig stress måste du låta dem veta det, för annars kommer de att bli ännu argare på dig!

Efter en kritisk kartläggning med min personal tror jag att vi alla behöver en ”time out” från jobbet och fundera på vad som är det viktigaste vi gör för företaget. Vi kanske kan dela upp vår tid på vår avdelning med en timme (om jag aldrig känner mig trött igen!) Eller så kan vi sätta oss ner och ta fram en uppdragsbeskrivning om hur vi gör saker och ting i företaget, hur vi hjälper vår personal, hur vi får ut det bästa av dem, ett brett utbud av förmåner, vad som behövs för att be om hjälp från den osv. Jag fortsätter att vara mycket tacksam mot min personal, eftersom de fortsätter att hjälpa mig och få ut det bästa av mig.

Så fortsätt. Hitta ditt eget stöd. Gå faktiskt ut och visa ditt stöd genom att vara en förebild i form av att vara en kämpe på jobbet, i stället för att klaga på din arbetsbelastning eller process! En varm plats att vara på är där du fullt ut kan lära dig att möta dina medarbetares behov med en sund debatt. Detta är dock mer än att reagera på människor i företaget om du inte längre vill göra ditt jobb, vilket är avgörande.

I mitt personliga liv har jag själv haft sådana här problem! Det har en tendens att få mig att känna mig som om jag skulle vilja ta tag i problem och vara defensiv när folk glömmer att fråga om arbetsrelaterade önskemål.

Hemligheten är att arbeta med hela hjärnan. Virtuella team kan bli så överväldigade att de ofta inte förstår varför de blir så upptagna. Att ha jägare som känner sig osäkra när bigters, kl buffertankar och eradicators som är i lejon, mongclip, hundar och andra djurgrupper inte svarar på deras undersökande onlinefrågor, detta är förvånansvärt vanligt.

Jag känner alltid att alla tuffa tider i affärsverksamheten kommer att vända och snart kommer verksamheten att blomstra. När det sker måste jag arbeta hårdare och lära mig hur jag ska hjälpa min personal. Jag minns tillbaka till börskraschen 2008. Jag såg hur min personal, som arbetar med tryckare, etikettförpackare och till och med kundtjänstpersonal,…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.